Od roku 2020 do 2023 emisie signitikantne klesli. Bola pandemia, predavalo sa menej aut a teraz to trochu stuplo, lebo ludia kupili viac aut, tak za to urcite mozu EV, ze? (facepalm)
Vždy ma pobaví tá nálepka na vehikli "ZERO EMISSION"
žiadne emisie z pneumatík
žiadne emisie z bŕzd
žiadne emisie pri výrobe automobilu
žiadne emisie pri recyklácii
Myslím, že emisie vznikli aj pri výrobe peňazí, ktoré si zaplatil za auto :)
kesso | 13.6.2025 08:52 -> Meral to ten isty urad, na ktore vysledky ukazujete pri tomto malom naraste. Ci raz tomu verite, a raz nie? Ceresnicky z torty?
o-krok-vpred | 13.6.2025 08:55 -> Pneumatiky maju vacsiu spotrebu pri EV, lebo vacsia hmotnost. Ale vyvoj pokracuje a energeticka hustota sa zvysuje, pri rovnakej hmotnosti. EV Opel Frontera uz vazi 1,6 tony, co uz je bezna hmotnost ICE auta.
Brzdy EV maju ovela nizsie emisie, lebo rekuperacia.
Pri vyrobe EV su emisie rovnake, ako pri ICE. No ked zaratem emisnu stopu dopravy paliva pre ICE, tak to uz je uplne ina kava.
Recyklacia baterii (lebo o tom je urcite rec) je na urovni 90% a navyse baterie po zivotnosti, ktora sa definuje na cca 70% kapacity sa dalej pouzivaju pre solarne elektrarne a bateriove buffre. Teraz naposledy spustili jeden z baterii pre letisko v Taliansku.
A emisie na výrobu ropných produktov si spomínal? A vieš koľko elektrickej energie zožerie Slovnaft? Zatiaľ denne približne dvojnásobok toho, čo spotrebujú všetky elektromobily na Slovensku na dobíjanie.
o-krok-vpred | 13.6.2025 13:14 -> Celkova recyklacia je ovela nizsia, pretoze je tam ovela menej materialu znecistenych ropnymi latkami. Elektroniky je porovnatelne, ale ziadny katalyzator, vyfukove, ci olejove filtre.
Mas pocit, ze ked by nebolo EV, tak nebude treba ziadnu elektrinu? Jej spotreba sa zvysuje tak, ci tak a nove elektrarne sa budu stavat aj nadalej. Takmer vylucne jadro. Cina sice nestiha pokryt svoj dopyt, takze to teraz rychlo lepi uholnymi, lebo je to rychla vystavba, ale aj tam to budu postupne nahradzat jadrom (torium), ktore uz su v testovacej prevadzke. Cina uz ma prisnejsie normy na emisie, ako Europa. Kedze tam EV je uplne inde, tak v mestach je brutalny rozdiel v kvalite vzduchu, ako pred niekolkymi rokmi dozadu. A pokles hluku ta az sokuje.
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
Si posraty sem dodat link? Lebo by ti to mohol niekto otrepat o hlavu?
Od začiatku je to klam aj s celým EGD.
Od roku 2020 do 2023 emisie signitikantne klesli. Bola pandemia, predavalo sa menej aut a teraz to trochu stuplo, lebo ludia kupili viac aut, tak za to urcite mozu EV, ze? (facepalm)
treba napisat sudruzkam asudruhom do Bruselu EK ze ich vlhke sny sa nejak nerealizuju!?!
Daniel naozaj klesli a ako si to nameral? ;-P
Vždy ma pobaví tá nálepka na vehikli "ZERO EMISSION"
žiadne emisie z pneumatík
žiadne emisie z bŕzd
žiadne emisie pri výrobe automobilu
žiadne emisie pri recyklácii
Myslím, že emisie vznikli aj pri výrobe peňazí, ktoré si zaplatil za auto :)
o-krok-vpred zabudli tam napisat ziadny km ;-P
kesso | 13.6.2025 08:52 -> Meral to ten isty urad, na ktore vysledky ukazujete pri tomto malom naraste. Ci raz tomu verite, a raz nie? Ceresnicky z torty?
o-krok-vpred | 13.6.2025 08:55 -> Pneumatiky maju vacsiu spotrebu pri EV, lebo vacsia hmotnost. Ale vyvoj pokracuje a energeticka hustota sa zvysuje, pri rovnakej hmotnosti. EV Opel Frontera uz vazi 1,6 tony, co uz je bezna hmotnost ICE auta.
Brzdy EV maju ovela nizsie emisie, lebo rekuperacia.
Pri vyrobe EV su emisie rovnake, ako pri ICE. No ked zaratem emisnu stopu dopravy paliva pre ICE, tak to uz je uplne ina kava.
Recyklacia baterii (lebo o tom je urcite rec) je na urovni 90% a navyse baterie po zivotnosti, ktora sa definuje na cca 70% kapacity sa dalej pouzivaju pre solarne elektrarne a bateriove buffre. Teraz naposledy spustili jeden z baterii pre letisko v Taliansku.
Mal som na mysli celkovú recykláciu.
Emisie ny výrobu elektrickej energie som úž spomínal?
A emisie na výrobu ropných produktov si spomínal? A vieš koľko elektrickej energie zožerie Slovnaft? Zatiaľ denne približne dvojnásobok toho, čo spotrebujú všetky elektromobily na Slovensku na dobíjanie.
o-krok-vpred | 13.6.2025 13:14 -> Celkova recyklacia je ovela nizsia, pretoze je tam ovela menej materialu znecistenych ropnymi latkami. Elektroniky je porovnatelne, ale ziadny katalyzator, vyfukove, ci olejove filtre.
Mas pocit, ze ked by nebolo EV, tak nebude treba ziadnu elektrinu? Jej spotreba sa zvysuje tak, ci tak a nove elektrarne sa budu stavat aj nadalej. Takmer vylucne jadro. Cina sice nestiha pokryt svoj dopyt, takze to teraz rychlo lepi uholnymi, lebo je to rychla vystavba, ale aj tam to budu postupne nahradzat jadrom (torium), ktore uz su v testovacej prevadzke. Cina uz ma prisnejsie normy na emisie, ako Europa. Kedze tam EV je uplne inde, tak v mestach je brutalny rozdiel v kvalite vzduchu, ako pred niekolkymi rokmi dozadu. A pokles hluku ta az sokuje.